Single Blog Title

This is a single blog caption

Event Highlights: KIX EAP Webinar 13 “Data that speaks, school reforms that follow”

русский I العربية

 The 13th KIX EAP Webinar took place on 31st May 2022. The webinar dealt with foundational learning in schools. It illustrated how data has been used in some of the countries of the EAP region to understand (i) what the root causes are for poor student performance and (ii) what we can learn from those schools that are doing exceptionally well despite being resource poor.  More than 190 participants from 45 countries attended the event. The webinar was conducted in English with interpretation into Russian and Arabic.

The webinar was organised by NORRAG in collaboration with two GPE KIX grantees:

The webinar featured four presentations. First, Dr. Peggy Kelly, from UNICEF MICS-EAGLE, presented findings from a recent UNICEF report – Are Children Really Learning?. The report explores the depth of the learning crisis, and how the pandemic has escalated the crisis to new heights. Following this, Erin Tanner, from the UNICEF Regional Office for East Asia and Pacific, presented on research and lessons learnt for tackling the COVID-19 pandemic in East Asia and the Pacific. She focused on explaining some innovative approaches in the region, namely in Cambodia, Lao PDR, Timor Leste and Vietnam. 

The third presentation was delivered by Ieva Raudonytė, from the Data Must Speak project. Ieva presented on how the DMS research leverages national administrative datasets with the Ministry of Education partners to analyse factors affecting learning and identify positive deviant schools (i.e., those performing better than others in similar contexts). Lastly, Jimy Oostrum, from UNICEF Nepal Country Office, shared the experience and learnings of conducting the DMS research in Nepal during the pandemic, as well as the cases of positive deviant schools and the project’s next steps.  

Speakers

Dr. Peggy Kelly, Statistics and Monitoring Specialist (Education) in the Data and Analytics Section, UNICEF Headquarters, New York

Erin Tanner, Education Specialist, UNICEF Regional Office for East Asia and Pacific

Ieva Raudonytė, Education Researcher, Data Must Speak

Jimmy Oostrum, UNICEF Nepal Country Office

 

 

 

 

 

 

View full bios

Check out additional resources shared by the webinar speakers:

Click here to subscribe to KIX EAP updates and receive our quarterly Newsletter.

 

Основные моменты события: 13 Вебинар KIX EAP «Говорящие данные и основанные на них школьные реформы»

31 мая 2022 года состоялся 13-й вебинар KIX EAP, посвященный обучению основополагающим навыкам в школах. На вебинаре было показано, как в некоторых странах Европы, Азии и Тихоокеанского региона данные используются, во-первых, для выявления коренных причин низкой успеваемости учащихся и, во-вторых, для понимания факторов, позволяющих некоторым школам добиться выдающихся успехов, несмотря на нехватку ресурсов. В мероприятии приняло участие более 190 участников из 45 стран. Вебинар проводился на английском языке с переводом на русский и арабский языки.

Вебинар провела организация NORRAG в сотрудничестве с двумя грантополучателями GPE KIX:

Выступающие 

Д-р Пегги Келли, Специалист по статистике и мониторингу (образование) в Отделе данных и аналитики, штаб-квартира ЮНИСЕФ, Нью-Йорк

Эрин Таннер, Специалист по вопросам образования, Региональный офис ЮНИСЕФ для Центральной Азии и тихоокеанского региона

Иева Раудоните, исследователь в области образования, «Data Must Speak»

Джимми Оострум, страновой офис ЮНИСЕФ в Непале

 

 

 

 

 

 

 

Посмотреть полные биографии

Ознакомьтесь с дополнительными ресурсами, которыми поделились докладчики вебинара:

Нажмите здесь, чтобы подписаться на обновления KIX EAP и получать наш ежеквартальный информационный бюллетень.

 

الندوة 13 عبر أنترنيت: “بيانات تتكلم واصلاحات مدرسية تليها”

عُقدت ندوة KIX EAP الثالثة عشر عبر انترنيت في 31 مايو 2022. وتطرقت الندوة الى موضوع التعليم التأسيسي في المدارس وأظهرت كيف تُستخدم البيانات في بعض بلدان منطقة أوروبا، آسيا والمحيط الهادئ وذلك لفهم (أ)ما هي الأسباب الجذرية للأداء الضعيف للتلميذ و(ب) ما باستطاعتنا تعلمه من المدارس التي تُقدم نتائج جيدة استثنائية على الرغم من ضعف الموارد. وشارك في الندوة أكثر من 190 شخص من 45 بلد. ودارت الندوة باللغة الإنجليزية مع توفر الترجمة الفورية نحو اللغتَين الروسية والعربية.

وكانت الندوة من تنظيم شبكة NORRAG بالتعاون مع جهتَين مستفيدتَين من منح الشراكة العالمية من أجل التعليم لتبادل الابتكار والمعرفة:

وتمحورت الندوة حول أربعة عروض. فقدمت الدكتور بيغي كيلي أولاً من مبادرة يونيسف لتحليل التعليم من أجل التعلم والانصاف على الصعيد العالمي (UNICEF MICS-EAGLE) نتائج لتقرير صدر مؤخراً عن يونيسف بعنوان: هل الأولاد يتعلمون فعلاً؟ ويتعمق التقرير في أزمة التعليم وكيف فاقمت الجائحة هذه الأزمة. بعدها، قدمت ايرين تانير من مكتب يونيسف الإقليمي لشرق آسيا والمحيط الهادئ البحوث والدروس المُستقاة إثر التعامل مع جائحة كورونا في شرق آسيا والمحيط الهادئ وركزت على المقاربات المبتكرة التي اعتُمدت في المنطقة وذلك في كامبوديا وجمهورية لاو الديمقراطية وتيمور ليشتي وفيتنام بصورة خاصة. 

وقدمت ييفا رودونيتي، من مشروع “على البيانات أن تتكلم” العرض الثالث فشرحت كيف حسن بحث “على البيانات أن تتكلم” قواعد البيانات الإدارية الوطنية بالتعاون مع شركاء وزارة التربية بهدف تحليل العناصر التي تؤثر على التعليم وتحديد المدارس التي تسير إيجاباً بعكس التيار (مثلاً تلك التي تسجل أداء أفضل من غيرها في سياقات مماثلة). وأخيراً، شارك جيمي أوستروم من مكتب يونيسف الإقليمي في نيبال تجربة اجراء بحث “على البيانات أن تتكلم” في نيبال خلال فترة الجائحة والدروس المُستقاة من هذا المشروع إضافةً الى المدارس التي تسير إيجاباً بعكس التيار وخطوات المشروع المستقبلية.

المتحدثون

بيغي كيلي، متخصصة في الإحصاءات والرصد (تعليم) في قسم البيانات والتحاليل، المقر الرئيسي ليونيسف، نيويورك

ايرين تانير، متخصصة في مجال التعليم، مكتب يونيسف الإقليمي لشرق آسيا والمحيط الهادئ

ييفا رودونيتي، باحثة في مجال التعليم، على البيانات أن تتكلم

جيمي اوستروم، أخصائي تربوي، يونيسف نيبال

 

 

 

 

 

 

عرض السير الكامل

ويمكنك مراجعة الموارد الإضافية التالية التي أتى على ذكرها المتحدثون خلال هذه الندوة

اضغط هنا للاشتراك في الرسائل التحديثية لـ KIX EAP والحصول على النشرة الفصلية.

Credit: Z / https://unsplash.com/photos/FQ1L770x6l8

(Visited 700 times, 1 visits today)
Sub Menu
Archive
Back to top